ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Τα παιδιά συνεχίζοντας την ενασχόληση τους με την ιστορία < η ξεμυαλισμένη χιονονιφάδα> μαθαίνουν ότι η κακιά μάγισσα κυρία Κλιματική Αλλαγή είχε φυλακίσει την χιονονιφάδα στην κατάψυξη του σχολείου τους. Τις φωνές της άκουσε η νηπιαγωγός , βρήκε τη χιονονιφάδα και την ελευθέρωσε. Αμέσως ειδοποίησε τις άλλες χιονονιφάδες, μόνο για να μην καθυστερήσει δεν έστειλε γράμμα αλλά ιμείλ,δηλ μήνυμα με τον υπολογιστή. Οι χιονονιφάδες χαρούμενες απάντησαν αμέσως. Ετσι βρέθηκαν όλες μαζί οι χιονονιφάδες και χιόνισε στη Χίο.

Μαθαίνουν για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και την χρήση του.

Πηγαίνουν στη διεύθυνση της κυρίας τους, παρατηρούν πως είναι, γνωρίζουν το παπάκι.

Αναζητούν τα μηνύματα της κυρίας τους και των χιονονιφάδων.

Επικοινωνούν με το μέσετζερ με ντα παιδιά του 10 νηπιαγωγείου. Συστληνονται και στη συνέχεια τα παιδιά του άλλου νηπιαγωγείου τους λένε ότι έφτιαξαν ζεστή σοκολάτα και τους προτείνουν να τηυ φτιάξουν και αυτά. Λένε την συνταγή και ένα παιδί αναλαμβάνει να τη γράψει στο χαρτί.

Και φυσικά την φτιάχνουν και τη δοκιμάζουν.

Κατασκευάζουν και στολίζουν την κούπα τους.

Δημιουργούν τον εννοιολογικό χάρτη της εξέλιξης του μηνύματος (Kidspiration)

Κωδικός πρόσβασης στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Συζήτηση με τα παιδιά για την ανίχνευση των γνώσεων τους με αφορμή το σχόλιο ενός παιδιού στη παρεούλα.

< Κυρία εγώ με το μπαμπά μου και τη μαμά μου έχουμε τον ίδιο κωδικό. >

Νηπιαγωγός: < τι είναι ο κωδικός;>

< είναι μέσα στο κινητό. Τον βάζουμε για να ανοίξει το κινητό. Εχει κάποιες βούλες και πρέπει να τις ενώσεις. Τις βάζεις για να πάρεις βιντεοπαιχνίδια ή να δεις βίντεο,

Νηπιαγωγός: < Ποις τον φτιάχνει το κωδικο;>

<ένας ηλεκτρολόγος. Ο κύριος Δημήτρης( τεχνικός υπολογιστων).Τον φτιάχνει ο μαπαμπάς μου έχει γράμματα και αριθμούς. Εμένα είναι το μ αλλά δεν πρέπει να το λέμε σε κανέναν. >

Αποφασίζουν τα παιδιά να ρωτήσουν τους γονείς τους αν έχουν κωδικό, ποιος το φτιάχνει, και αν πρέπει να τον μοιράζονται με άλλους.

Τα παιδιά την επόμενη ημέρα λένε ότι τον κωδικό τον φτιάχνουν νοι γονείς τους, είναι διαφορετικός για τον καθένα και ότι δεν τον δίνουν πουθενά. Είναι το μυστικό τους.

Επίσκεψη στην ιστοσελίδα saferinternet4kids.gr όπου θα μάθουν

  • για τα προσωπικά δεδομένα και τη προστασία τους
  • για την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο

Παρακολουθούν και άλλα βίντεο για στην ασφάλεια στο διαδίκτυο

Δημιουργούν την ψηφιακή τους ταυτότητα στον υπολογιστή και την εκτυπώνουν.

Μαθαίνουν ότι στο διαδίκτυο οι εικόνες που βλέπουν δεν είναι πάντα αληθινές.

Κυκλώνουν στο χαρτί τις εικόνες που δεν είναι πραγματικές

Μαθαίνουν ποια στοιχεία μπορούν να μοιράζονται και με ποιους ( γονείς- φίλους- αγνώστους).

Ζωγραφίζουν το παπάκι, το σύμβολο του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).

Μόνο με τους γονείς μας ανοίγουμε με ασφάλεια τα μηνύματα στο διαδίκτυο. Μόνοι μας κινδυνεύουμε!!!!

ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΉ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Τα παιδιά συζητούν για τους κινδύνους από τη υπερβολική ενασχόληση με τον υπολογιστή και δημιουργούν μια αφλισα με τις γνώσεις τους απποτυπωμένες σε συννεφάκια με ζωγραφική

Η ΑΦΙΣΑ

  • ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Δίνουμε ψηφιακή μορφή στην παραπάνω δουλίτσα με το εργαλείο animoto

Τα παιδιά δημιουργούν ένα παραμύθι για τον εθισμό στο διαδίκτυο, το δραματοποιούν, τραβούν φωτογραφίες και του δίνουν ψηφιακή μορφή με το εργαλείο flipsnack

Παρατηρούν τηην αφίσα του saferinternet4kids.gr για την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο

και αποφασίζουν να φτιάξουν την δική τους ψηφιακή αφίσα με το εργαλείο posterwall

H ΑΦΙΣΑ ΤΟΥΣ

Τα παιδιά συζητούν πάνω σε κάποια υποθετικά σενάρια που τους δίνει η νηπιαγωγός . Η νηπιαγωγός τους διαβάζει την υπόθεση και τους ζητάει να της πουν πιθανές λύσεις. Η νηπιαγωγός καταγράφει τις απαντήσεις τους και τους δίνει την μορφή γραφήματος

1ο σενάριο: Εθισμός στο διαδίκτυο

Ένα κορίτσι παίζει με τις ώρες ένα παιχνίδι στον ηλεκτρονικό υπολογισρή. Ξαφνικά κτυπά το τηλέφωνο της. Στη γραμμή είναι ο καλύτερος της φίλος και την ρωτά αν θα πάνε για περίπατο. Το κορίτσι απαντά ότι τελιώνει σε λίγο και θα πάνε. Το αγόρι της θυμίζει ότι και πριν μια ώρα το ίδιο του είπε και πριν και ότι έχει να την δει δυο εβδομάδες.

Η νηπιαγωγός ζητάει από τα παιδιά τι πιστεύουν ότι θα κάνει στην συνέχεια το αγόρι Οι απαντήσεις των παιδιών φαίνονται παρακάτω

Από το γράφημα φαίνεται ότι τα παιδιά έχουν καταννοήσει τι προκαλεί η υπερβολική ενασχόληση με τον υπολογιστή

2ο σενάριο: Αποξένωση από τον πραγματικό κόσμο

Οι γονείς της Κώστα τον ρωτούν αν τελείωσε την δουλειά του στον υπολογιστή γηιατί πρέπει να επισκεφτούν την γιαγιά του. Ο Κώστας τους λέει ότι δεν έχει ταίσει ακόμα το σκυλάκι τους στον υπολογιστή και να το βγάλει βόλτα και τους ζητά να μην πάει μαζί τους στη γιαγιά του. Ο μπαμπάς του του λέει ότι ο υπολογιστής μπορεί να περιμένει αλλά εκείνος αρνείται λέγοντας ότι όταν αργεί να τον φροντίσει το καταλαβαίνει και αρρωσταίνει.

Τότε η νηπιαγωγός ζητά να της πουν τα παιδιά τι πρέπει να κάνουν οι γονείς του Κώστα και οι ιδέες τους φαίνονται στο παρακάτω γράφημα.

Η νηπιαγωγός τους παρουσιάζει τι έκαναν οι γονείς του Κώστα και τα παιδιά είδαν έκπληκτα ότι οι γονείς του του είχαν ετοιμάσει μια έκπληξη. Στη γιαγιά του τον περίμενε ένα αληθινό σκυλάκι, που έκανε τον Κώστα τόσο χαρούμενο που σταμάτησε το παιχνίδι του και βιάστηκε να παίξει με το αληθινό του παιχνίδι.

Τα παιδιά καταλαβαίνουν ποσο σπουδαίο είναι το πραγματικό παιχνίδι και ότι πρέπει να το προτιμούν από το παιχνίδι στο διαδίκτυο

Τα παιδιά δίνουν μια υπόσχεση και υπογράφουν ότι θα την τηρούν πάντα.

Η υπόσχεση κάθε παιδιού που χρησιμοποιεί το διαδίκυτο.

Δημιουργούν ένα μικρό βιβλίομε οδηγίες για ένα ασφαλές διαδίκτυο για την βιβλιοθήκη τους.

Μάλιστα προτείνουν να του δώσουν και ψηφιακή μορφή και να το στείλουν με email στο 10 νηπιαγωγείο για να ενημερωθούν και εκείνα για μπαίνουν με ασφάλεια στο διαδίκτυο

Στο τέλος τα παιδιά συμφωνούν ότι αν χρησιμοποιούν σωστά τον υπολογιστή μπορούν να κάνουν με αυτόν πολλά πράγματα τα οποία αφούν τα μοιραστούν στην πατρεούλα τα ζωγραφίζουν και κατασκευάζουν μια αφίσα

Δημιουργία ποιήματος από τα ίδια τα παιδιά. Στη συνέχεια το εικονογραφούν.

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου

Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Δίπλα σε κάθε ομάδα υπάρχουν καρτέλες με ιούς. Οι ίδιες ακριβώς καρτέλες υπάρχουν και στο κέντρο της αυλής. Ένα παιδί από κάθε ομάδα ταυτόχρονα πέρνουν μια καρτέλα από αυτές που είναι δίπλα τους και τρέχουν να βρουν την ίδια από αυτές που είναι στο κέντρο. Μετά κρατώντας και τις δυο καρτέλες πηγαίνουν στο τέλος της γραμμής. Το παιχνίδι τελειώνει με νικήτρια την ομάδα που θα διαλέξει πρώτη όλες οι καρτέλες που είναι δίπλα της

Τοποθετούνται καρτέλες με ιούς ανά ζεύγη στο κέντρο της αυλής. Τα παιδιά δυο από κάθε ομάδα αναζητούν τις ίδιες καρτέλες. Νικήτρια είναι η ομάδα που τα παιδιά της ανά δυο έχουν βρει ρώτα τις όμοιες καρτέλες.